یکشنبه، مهر ۱۰

کامران رحیمیان و فاران حسامی، همچنان در بند


21 روز می گذرد که آرتین 2 ساله پدر و مادرش را ندیده است. کامران رحیمیان و فاران حسامی، پدر و مادر این کودک، روز 22 شهریور ماه همراه با دوتن دیگر از مدرسین رشته روانشناسی دانشگاه علمی بهایی بازداشت شدند و تا کنون در اوین به سر می برند. دستگیری ایشان در پی احضاری تلفنی از سوی مامورین اطلاعات صورت گرفته است.

این زوج، پیشتر نیز به علت همکاری با این موسسه علمی مورد بازجویی قرار گرفته اند.
بازداشت این دو تن در پی یورش نیروهای امنیتی به دانشگاه علمی بهاییان، صورت گرفته است. این دانشگاه برای جبران محرومیت جوانان بهایی محروم از تحصیل و در سال 1366 به همت اساتید اخراج شده بهایی در ایران آغاز به کار کرد.

این دانشگاه از سوی دولت چندین بار مورد هجوم قرار گرفته است.آخرین حمله در اول خرداد ماه 1390 صورت گرفته است که طی آن 39 منزل مورد یورش قرار گرفت و 16 نفر دستگیر شدند. روزهای پسین، عده ای دیگر موقتا بازداشت وسپس آزاد شدند. تعداد زیادی مورد بازجویی قرار گرفتند و اینک 9 نفر در ارتباط با این دانشگاه در زندان هستند.

به نظر می رسد، دولت ایران می کوشد تا با شیوه های گوناگون، بهاییان را مجبور به ترک وطن خویش نمایند.مسئولین ایران از ابتدای انقلاب، نه تنها بهاییان را از حضور در دانشگاههای کشور، شغلهای دولتی و بسیاری دیگر از مشاغل غیر دولتی محروم کرده و نیز کوشش در حذف ایشان از حوزه های اجتماعی نموده، بلکه ابتکار مسالمت جویانه ایشان را نیز برای رفع این محرومیت سرکوب می کند؛ یعنی راه اندازی دانشگاه علمی بهایی، که به تلاش خود جامعه بهایی ایران پا گرفته، هدف قرار داده است.

نگرانی مسئولین ایران از وجود ایرانیان بهایی در ایران، به وضوح در گزارشات برخی رسانه های دولتی مانند خبرگزاری فارس و نیز نهضت سبز نبوی که بلافاصله پس از دستگیری 4 مدرس روانشناسی این دانشگاه اعلام شد،قابل تشخیص است. یکی از عللی که به گفته ایشان، این دانشگاه، غیر قانونی عنوان می شود این است که " با ایجاد سرگرمی و اشتغال برای جوانان خود از خروج آنها از ایران جلوگیری به عمل* می آورد تا جوانان از این راه بتوانند درآمد و شغل مناسبی در شرکت‌های خصوصی برای خود پیدا کنند". در واقع جرم اصلی دستگیری همکاران این دانشگاه این است، باقی همه بهانه است و قصه.

* لینک این مطلب را می توانید در زیر بیابید:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900626000172

هیچ نظری موجود نیست: