دوشنبه، آبان ۹

پلمپهای دیگر و فشارهای اقتصادی بیشتر بر شهروندان بهایی سمنان


در ادامه روند فشارهای اقتصادی بر بهاییان سمنان، 3 مغازه دیگر متعلق به شهروندان بهایی این شهرستان، پلمپ شد. فروشگاه ابزار چلین صنعت با مدیریت علی تبیانیان در 5 آبان 90 توسط اداره اماکن سمنان و به دستور اداره اطلاعات این شهرستان پلمپ شد. علت پلمپ این فروشگاه رعایت نکردن تبصره 28 ناجا ذکر شده است ولی هیچ توضیح بیشتری داده نشده است.

در ادامه این روند، مغازه عينك زايس با مديريت ليدر تبيانيان و فروشگاه رشيك با مديريت سپهر سبحان که در شهريور ماه پلمپ شده بود، در 4 آبان 90 از سوی صنف ، مجوز کسب آنان لغو شد و با وجود پيگيريهاي متعدد، هيچ پاسخي به آنان داده نشده است و هيچ دليلي نیز براي لغو جواز آنان بیان نشده است.

پلمپ این مغازه ها، نقطه آغاز دیگری بر سلسله اقدامات دولت ایران در ارتباط با بهاییان این شهرستان بوده که از 12 شهریور ماه این سال، صورت رسمی تر به خود گرفته است. دراین اقدام گسترده، مامورین اداره اماکن به بازرسی تمام فروشگاههای متعلق به بهاییان سمنان پرداخته اند. به گفته یکی از این مامورین،این بازرسی های گسترده به دستور اداره اطلاعات بوده است تا بهانه ای هر چند کوچک در جهت پلمپ فروشگاه ها پیدا کنند.

برای ملاحظه سایر موارد اخیر پلمپ در سمنان می توانید به لینکهای زیر مراجعه کنید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2011/09/blog-post_17.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2011/09/blog-post_06.html

هیچ نظری موجود نیست: