پنجشنبه، بهمن ۱۳

4 سال حکم به جرم آموزش علم: کامران رحیمیان و فاران حسامی به 4 سال حبس محکوم شدند!


در ادامه تحت فشار قرار دادن همکاران دانشگاه علمی بهاییان، کامران رحیمیان و فاران حسامی به 4 سال حبس تعزیری توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محکوم شدند.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این حکم بر مبنای اتهامات " عضویت در جامعه بهایی" و " اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی" داده شده است
کامران رحیمیان پیش از اعلام حکم و از لحظه بازداشت در 22 شهریور ماه 1390 در بند 209 زندان اوین به سر می برد و پس از برگزاری دادگاه به زندان رجایی شهر کرج که دارای شرایطی نامساعدتر از اوین است منتقل گردید.
همسر او فاران حسامی نیز پس از تحمل 2 ماه و نیم حبس ، به قید وثیقه در 8 آذر ماه آزاد شد .
این زوج جوان، دارای فرزند خردسال دو سال و نیمه ای هستند که با چهار سال حبس ایشان از داشتن حق داشتن پدر و مادر محروم خواهد شد.
اتهامات جدیدی که افراد جامعه بهایی با آن روبرو هستند، پرده از چهره سیاستهای دروغین دولت ایران بر می دارد. "عضویت در جامعه بهایی" به معنای بهایی بودن است یعنی جرم این افراد بهایی بودن آنهاست و این که در این سرمای بیداد حاضر به انجماد نیستند و در دل شبهای تاریک برای خود شمعی می افروزند و نور امید را در دل جامعه شان روشن نگاه می دارند. گناه اینان مشعله داری امید است در کشوری که سایه شوم ناامیدی را بر سر شهروندانش می گستراند. اتهام اینان ایستادن بر اعتقادشان است و تن ندادن به دروغ و تظاهر در میانه ای که ریا، مطاع بازار سردمداران کشور عزیزمان ایران است!

هیچ نظری موجود نیست: