یکشنبه، بهمن ۱۶

یورش گسترده مامورین امنیتی شیراز به منازل بهاییان



به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، صبح روز جمعه 14 بهمن ماه نیروهای امنیتی شیراز به منزل بیش از 30 تن از شهروندان بهایی شیراز یورش بردند و پس از تفتیش منازل و در مواردی برخوردهای خشن و ضرب و شتم، اقدام به دستگیری 11 تن از این افراد نمودند. پیام تسلیمی، مژده فلاح، مژگان عمادی، نیما دهقان، سینا ساریخانی، یکتا فهندژ، سام جابری، فائزه تشکر، نورا فلاح و ژینوس فنائیان از جمله بازداشت شدگان این هجوم هستند. علاوه بر این افراد، منازل مهران پیمانی، ماندانا کمالی، یکتا فهندژ، ایمان رحمت پناه، طاهره نوروزی، سیما سبتو و سعید دهقان نیز مورد تفتیش مامورین اطلاعات شیراز قرار گرفت.
مامورین امنیتی علاوه بر ضبط کامپیوتر ها، کتب، تصاویر و سی دی های مربوط به آیین بهایی، رزیتا اسلامی، ایمان رحمت پناه، فرید عمادی و سعید دهقان را نیز برای روز شنبه 15 بهمن به پلاک 100شیراز احضار کردند.
گزارش ها حاکی از آن است که دختر 9 ماهه ژینوس فناییان نیز همراه با والدین خود به پلاک 100 منتقل شده است. چهار تن از این دستگیر شدگان به نامهای فائزه تشکر، نورا فلاح، ژینوس فنائیان و ژینا دهقان عصر همان روز به طور موقت آزاد شدند تا صورت احضار مامورین خود را معرفی کنند.

هیچ نظری موجود نیست: