دوشنبه، بهمن ۲۴

صدور احکام دو تن از شهروندان بهایی سمنان



بار دیگر احکامی ناجوانمردانه از سوی دادگاه سمنان اعلام شد. گودرز بیدقی شهروند بهایی ساکن سنگسر در 15 کیلوکتری سمنان ، به 1 سال حبس تعزیری و 3 سال تبعید از استان سمنان محکوم شده است. در دادنامه صادره جرم وی "تبلیغ علیه نظام" عنوان شده است. وی پیشتر در اسفند ماه سال 88 توسط نیروهای امنیتی سمنان دستگیر شده و مدتی را در تحت بازجویی سپری کرده بود.

دختر وی روفیا بیدقی 28 ساله نیز که در 16 آبان 1389 دستگیر شده بود، به اتهام مشابه، به یک سال حبس محکوم شده است. روفیا در مغازه خود و بدون اطلاع به خانواده اش توسط نیروهای امنیتی سمنان دستگیر شده بود.

بیدادگاههای این استان علاوه بر صدور احکام ناعادلانه، برای فشار مضاعف اقتصادی اقدام به پلمپ محل کسب این خانواده کرده و جواز کسب را نیز بی دلیل در 21 فروردین ماه سال 90 باطل کرده اند.

این فشارها که ابعاد روانی و عاطفی، اقتصادی، اجتماعی و فیزیکی جامعه بهایی را هدف قرار داده است به منظور مهاجرت اجباری این بزرگترین اقلیت مذهبی ایران، صورت می گیرد. محرومیت از حقوق اولیه ایشان که ازابتدای انقلاب 57 چهره آبله رویش را بر بهاییان نشان داد، تا کنون نتوانسته است ایران را از فرزندان بهاییش تهی گرداند. کشتار و اعدام، زندان کردن، مصادره اموال و نفرت پراکنی بر علیه این ایرانیان و نیز فشارهای روانی و اقتصادی ای که دولت های ایران از ابتدای انقلاب بر این جامعه روا داشته اند به هدف خود نرسیده است و این شیوه های بیدادگرانه و ضد انسانی در ادامه اهداف ایشان روز به روز در سرتا سر ایران در حال اجراست.

هیچ نظری موجود نیست: