دوشنبه، اسفند ۸

بازداشت عرفان شجاعی، شهروند بهایی کرمان بازداشت شد!


هر روز شهر دیگری را در می نوردد این بیداد. در روز اول اسفند ماه عرفان شجاعی از شهروندان بهایی کرمان توسط مامورین امنیتی این شهرستان بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا، مامورین امنیتی ، نامبرده را در خارج از منزل بازداشت کرده و به همراه او به منزلش رفته اقدام به تفتیش نمودند. این بازرسی با توقیف کامپیوتر شخصی عرفان شجاعی و تعدادی از کتب و سی دی های بهایی همراه بوده است.
اگر چه تا کنون از محل نگهداری وی اطلاعی در دیت نیست اما به نظر می رسد بازداشت او در ارتباط با بازداشت سه شهروند بهایی دیگر در کرمان و در دی ماه بوده باشد.

پیشتر در 16 دی ماه که روز جوانان بهایی ایران دانسته می شود، مامورین امنیتی کرمان به منزل بختیار راسخی که جشنی کوچک به این مناسبت در آن برپا بود، یورش برده و ضمن ایجاد رعب و وحشت و تهدید در حاضرین، اقدام به دستگیری بختیار راسخی، فرین راسخی و فرحناز نعیمی (صاحب خانه ها) نمودند. از آنجا که عرفان شجاعی ناظم و گرداننده جمع در آن شب بوده است به نظر می رسد بازداشت وی نیز در ادامه بازداشتهای سه نفر قبلی صورت گرفته باشد.

ترس و عدم مدارای مذهبی مسئولین کشور به حدی رسیده که عده ای هم آیین اجازه برگزاری مراسم خود را در منازل خود ندارند. بدین معنا که حتی دیگر خانه، حریم خصوصی افراد نیست و دخالت دولت در زندگی بهاییان و بسیاری دیگر از ایرانیان تا درون خانه هایشان نیز رسوخ کرده. این بدان معناست که آزادی مذهبی به کم جان ترین دوران تاریخی خود می رسد و علاوه بر خانه های بیشماری که از بهاییان بعد از انقلاب اسلامی توسط مسئولین، غصب شد، آزادی درون خانه ها ی باقی مانده نیز غصب می شود.این نیز نوعی مصادره است؛ مصادره فضای داخلی خانه ها!

هیچ نظری موجود نیست: