دوشنبه، خرداد ۱

4 سال و 4 ماه حبس تعزیری برای انیسا فناییان، شهروند بهایی سمنان















در ادامه اعلان احکام ناعادلانه دادگاه انقلاب سمنان، انیسا فناییان از شهروندان بهایی این شهر به 4 سال و 4ماه حبس تعزیری محکوم شد. علت محکومیت او اعتقاد به آیین بهایی و تبلیغ این آیین عنوان شده است.
این در حالی ست که همسر انیسا فناییان، سیامک ایقانی، در حال گذراندن 3 سال حکم خود می باشد. این زوج دارای دو فرزند  خردسال 8 ساله و سه ساله هستند و با دستگیری انیسا فناییان این کودکان از وجود پدر و  مادر خود  در بحرانی ترین سنین زندگی محروم خواهند شد.
پیشتر در آذر ماه 87، طی یورشی گسترده به منازل بهاییان سمنان، صهبا رضوانی، مادر انیسا فناییان نیز دستگیر شد و به تحمل 3 سال و 8 ماه زندان محکوم شد. نامبرده 5 ماه پیش پس از گذران 3 سال حبس از زندان اوین تهران آزاد شد. به علاوه مسئولین  سمنان، برای ایجاد محدودیتهای بیش از پیش اقتصادی بر بهاییان این شهر، محل کسب فرهاد فناییان، برادر انیسا فناییان، را پلمپ  کرده و جواز کسب او را بی دلیل  باطل کرده اند و اعلام کرده اند که دیگر اجازه کار در زمینه پخش و فروش لوازم بهداشتی نخواهد داشت. این مسئولین هیچ توضیحی برای لغو جوازها نمی دهند و تنها عنوان می دارند که این دستور از بالا رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست: