چهارشنبه، اردیبهشت ۲۷

دستگیری محمد حسین نخعی 85 ساله شهروند بهایی ساکن روستای خوسف




طوفان بیداد که می وزد نه زن می شناسد و نه مرد ، نه خردسال و نه سالخورده، نه روستایی و نه شهری. سرشتش ویرانی است و رسالتش تباهی.

در ظهر روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه 91، مامورین اطلاعات خراسان به منزل پیرمرد 85 ساله بهایی ، محمد حسین نخعی، در  خوسف یورش بردند و پس از تفتیش محل و  ضبط کتابهای مربوط به آیین بهایی و نیز آلبوم عکس خانوادگی و دفتر تلفن، نامبرده را نیز برای بازجویی احضار و سپس بازداشت کردند. این در حالی ست که ورود این مامورین بدون ارائه حکم صورت گرفته است.

این شهروند بهایی  سالهاست در خوسف، روستایی از توابع بیرجند خراسان جنوبی، همراه با همسر 88 ساله خود زندگی می کنند
و پیشتر نیز پس از انقلاب 57 به علت اعتقادش به دیانت بهایی 5 سال از عمرش را در زندان گذرانده است.

بازداشت محمد حسین نجعی یادآور بازداشتهای اخیر دیگر سالخوردگان بهایی در شهرها و روستاهای ایران است.  در 4 اردیبهشت ماه سال گذشته وجیه الله میرزا گلپور شهروند بهایی ساکن روستای صفرآباد ساری نیز که 71 سال داشت و به شدت از بیماری قلبی رنج می برد، دستگیر و به علت اعتقادات دینیش مورد اهانت شدیدی مانند گرداندن با پایبند در سطح شهر تنکابن شد. چندی بعد، همسر او نیز که طی رنج نامه ای ، شرح حال وی را نوشته بود با وجود خونریزی معده، بازداشت شد. در شهرها و روستاهای دیگر نیز تعدادی از شهروندان بهایی دستگیر شده در سن بالا بازداشت شده اند و از امکانات درمانی لازم و دسترسی به پزشک به طور مداوم بی بهره اند.

برای خبر وجیه الله میرزا گلپور می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید:
http://khabarnavard.blogspot.co.uk/2011/05/71.html

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/05/110504_u01_bahai-iran.shtml

۱ نظر:

ناشناس گفت...

من گوشه نشین وقتی شهامت و استقامت اینگونه افراد سالخورده رو میبینم که با چه اعتقاد محکمی رنج و زجر اسارت رو تحمل میکنند،به یاد پیام اخیر رضوان میافتم که بیت العدل اعظم با چه تاکیداتی تشکیل جلسات دعا،ترویج(یافتن نفوس مستعد)را پیشنهاد میدهند.باشد که از اینگونه افراد باشیم و از تاییدات الهی بهره مند شویم...
ممنون از پشتکار شما، تاییدات همیشه و همه جا شامل حال شما عزیزان و خداوند نگهدار شما...