جمعه، تیر ۲

5 سال حبس تعزیری برای کیوان رحیمیان شهروند بهایی و استاد موسسه علمی بهاییان

کیوان رحیمیان از  شهروندان بهایی تهران و اساتید موسسه آموزش علمی بهاییان طبق دادگاه بدوی به تحمل 5 سال حبس تعزیری و نیز جریمه 97 میلیون ریال محکوم شده است. پیشتر این شهروند در شهریور ماه 90 در پی احضار به وزارت اطلاعات بازداشت و یک هفته را در زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفت. 
این در حالی ست که همسر نامبرده پیش از عید نوروز بر اثر ابتلا به بیماری سرطان، رخت از این جهان بربسته است و وی دارای یک دختر 11 ساله ای ست که با دستگیری وی بی سرپرست خواهد ماند. اضافه بر آن برادر وی کامران رحیمیان در حال گذران دوران چهار ساله حبس خویش در زندان رجایی شهر است. او نیز به همراه همسرش فاران حسامی به علت تدریس در موسسه آموزش علمی بهاییان دستگیر و هر یک به 4 سال حبس تعزیری محکوم شدند. این زوج نیز دارای فرزند 3 ساله ای هستند که در حال حاضر توسط مادرش نگاهداری می شود ولی با دستگیری فاران حسامی، او نیز بی سرپرست خواهد ماند.
تمام این بیداد در حالی بر این خانواده می رود که دوران کودکی کیوان و کامران رحیمیان در دستگیری و اعدام پدرشان گذشت.؛ رحیم رحیمیان که در  سال 1363 شمسی طی  دادگاهی نمایشی و به علت اعتقاد به دیانت بهایی به همراه عده ای دیگر از شهروندان بهایی جان عزیزش را به بیداد ستاندند و اینگونه بر پسران و نوادگانش نیز ستم روا می دارند.

*  تصویر کیوان رحیمیان به همراه همسرش که حدود 3 ماه پیش از دنیا رفته است و دختر 11 ساله اش.






هیچ نظری موجود نیست: