یکشنبه، خرداد ۱۴

وضعیت نامساعد سیامک ایقانی، شهروند بهایی در زندان سمنان



 گرچه این طوفان را سربازایستادن نیست اما حکایت بیداد فزاینده ای  که بر شهروندان بهایی سمنان روا می شود، خارج از بیان و گفت است.

دستگیری های سرخود، احکام حبس طولانی مدت بر اساس اتهامات بی اساس یا صرف عضویت در جامعه بهایی ایران، بازداشت زنان باردار و پدر و مادران دارای فرزند خردسال، بازجویی های پیاپی و رعب آور، آزار کودکان در مدارس و بعد از همه این بی عدالتی ها،  محدودیتهای شدید در زندان؛ از مرخصی استعلاجی گرفته تا دسترسی به آنچه حق قانونی یک زندانی است!

سیامک ایقانی از جمله زندانیان بهایی سمنان است که به علت باور دینی اش روانه زندان شده است اما از ابتدا به علت شرایط نامساعد زندان و انتقال او به بخش سیگاریها و معتادین دچار مشکلات شدید ریوی و تنفسی شده است. وی از 15 آبان ماه 88 دوران حبس سه ساله خویش را آغاز کرده است و اینک سه ماه است که به علت عدم رسیدگی های مسئولین و نیز شرایط نامساعد زندان به روماتیسم مبتلا شده است و با وجود درد و رنج و بیماری، مسئولین به وی اجازه مرخصی استعلاجی نمی دهند . این شهروند بهایی دارای دو فرزند خردسال 9 ساله و سه ساله است و همسرش انیسا فناییان نیز بعد از بارها بازجویی های وحشت افزا، توسط قاضی دادگاه سمنان به 4 سال و 4 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

* سیامک ایقانی به همراه دو فرزندش ستاره و شکیب

هیچ نظری موجود نیست: