سه‌شنبه، خرداد ۲۳

دستگیری فاران خوان یغما، شهروند بهایی ساری

ساعت 7:30 بامداد روز 21 خرداد ماه 91،  5 نفر از مامورین امنیتی  با عنوان کاذب مامور شهرداری به منزل یکی از دانشجویان اخراجی بهایی در ساری به نام فاران خوان یغما یورش برده و بی آنکه حکمی دارای امضای قضایی به خانواده وی ارائه دهند، نامبرده را به همراه خویش بردند.
هجوم این مامورین در نهایت خشونت و بی حرمتی صورت گرفته است و علاوه برتفتیش منزل و ضبط سی دی ها و کتب مربوط به ، آیین بهایی و نیز کیس کامپیوتر و چند فلش، اقدام به فحاشی به ساکنین منزل و بی حرمتی به مقدسات بهایی کرده اند. این مامورین از ورود پدر خانواده خوان یغما به منزل جلوگیر کرده به صورت این مرد بالای 60 سال سیلی زدند و زمانی که اقدام به دفاع خود کرده، وی را در آشپرخانه محبوس کرده و در محل را قفل کرده اند.
این در حالی ست که فاران خوان یغما در سال 1385 مشغول تحصیل در رشته ریاضیات محض دانشگاه بابلسر بوده است و به علت اعتقا د به آیین بهایی پس از 6 ترم از دانشگاه اخراج شده است. این دانشجوی برجسته منتخب دانشجویان برای المپیاد ریاضی از دانشگاه نیز  بوده است  ولی مطابق معمول، تعصب مذهبی و تبعیض دینی مسئولین، سبب گشت که وی را از دانشگاه اخراج کنند و این چنین استعدادهای برتر سرزمین خود را به واسطه خودخواهی و بی قانونی، به کناری نهند.


هیچ نظری موجود نیست: