چهارشنبه، مرداد ۱۱

دستگیری های گسترده شهروندان بهایی در اصفهان، یزد و اراک


در طی روز 11 مرداد ماه، بیش از 10 نفر از شهروندان بهایی در اصفهان، یزد و اراک توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، شهرام اشراقی، ساسان حقیری، آقای نقی پور، آذر پورخرسند در اصفهان، خسرودهقانی، نغمه فارابی و ویدا پروینی در ویلا شهر ( از شهرهای استان اصفهان) و طاهره رضایی در شاهین شهر اصفهان دستگیر شده اند.
شهروندان بهایی دستگیر شده در یزد نیز فریبرز باغی، فرحناز رستمی، ایمان رشیدی، فرید اشتری و ناطق نعیمی می باشند. در ضمن شهرام فلاح از شهروندان بهایی کرمان نیز در 10 مرداد ماه 91 توسط نیروهای امنیتی در یزد دستگیر شد ولی منزلش در کرمان نیز در همان روز مورد یورش و تفتیش نیروهای امنیتی کرمان قرار گرفت. کامپیوتر، تلفن همراه، کتب و عکسهای مذهبی و نیز برخی وسایل شخصی وی نیز ضبط شد. علاوه بر این تعدادی نیز در شهرستان اراک بازداشت شده اند که در آن میان نوید حقیقی به چشم می خورد.
سیل دستگیری های شهروندان بهایی اگر چه مدت هاست فزونی گرفته ولی به طور خاص از ماه گذشته اوج بیشتری یافته است. دستگیری نزدیک به 20 تن از شهروندان بهایی در شیراز، تهران، مشهد و یزد در تیر ماه گذشته و نیز یورش به منازل بیشتری از شهروندان بهایی، نشان از افزایش چشمگیر فشار و آزار دولت ایران بر این بزرگترین اقلیت مذهبی ایران است.

* تصاویر: بالا: نوید حقیقی (اراک)
پایین از راست به چپ: ساسان حقیری، خسرو دهقانی و شهرام اشراقی
 

هیچ نظری موجود نیست: