شنبه، شهریور ۴

شروع حکم دو ساله لوا خانجانی، شهروند بهایی تهران


لوا خانجانی، شهروند بهایی 26 ساله، روز شنبه 4 شهریور ماه برای اجرای حکم دو ساله خود راهی زندان اوین شد. وی پیشتر در 13 دی ماه 88 به همراه همسر و 8 تن از دیگر شهروندان بهایی خود در تهران دستگیر شد و 50 روز تحت بازجویی و زندان موقت، بدون اجازه ملاقات با خانواده اش قرار گرفت. 
مامورین اطلاعات در 21 بهمن ماه سال 88 پدر وی، علاء الدین خانجانی و برادرش فواد خانجانی را نیز دستگیر کردند. در حال حاضر برادر وی فواد نیز در حال گذراندن حکم ناعادلانه 4 سال حبس تعزیری خود است. وی که پیشتر در زندان اوین نگهداری می شد ، در هفته های اخیر و بدون اطلاع قبلی به همراه تعدادی دیگر از شهروندان بهایی به زندان رجایی شهر منتقل شد.

لوا خانجانی نوه جمال الدین خانجانی از 7 مدیر جامعه بهایی ایران است که بیش از 4 سال پیش دستگیر و به تحمل 20 سال حبس محکوم شده است. این محکومیت در شرایطی صورت می گیرد که نامبرده بیش از 80 بهار از عمرش گذشته است.. 

با ورود لوا به بند زنان زندان اوین، تعداد زندانیان زن بهایی در این بند به 6 نفر می رسد. در حال حاضر، فریبا کمال آبادی (طائفی)، مهوش شهریاری (ثابت)، نوشین خادم، فاران حسامی (رحیمیان)، منیژه نصراللهی (منزویان) و لوا خانجانی (مبشر) در زندان اوین نگهداری می شوند. بازداشت این افراد در نهایت بیداد و تنها به علت اعتقادشان به آیین بهایی ست.

هیچ نظری موجود نیست: