سه‌شنبه، مهر ۱۱

احضار و دستگیری شهناز رنجبر، شهروند بهایی قائم شهر

در ادامه دستگیری های شهروندان بهایی در سراسر ایران، شهناز رنجبر، شهروند بهایی ساکن قائم شهر احضار و بازداشت شد.
شهناز رنجبر در 9 مهرماه 91 به دفتر اطلاعات قائم شهر احضار و  در همان روز زندانی شد. بعد از پی گیری 
همسرش ( پرویز اولادی)،  بازجوی پرونده به وی اعلام کرد که از آنجایی که خانم شما حاضر به همکاری نیست بنا به تشخیص  قاضی به زندان منتقل شده است. بر اثر پافشاری  پرویزاولادی در مورد اتهام همسرش، به وی گفته شد که جرم شهناز رنجبر  اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ ضد نظام است. همچنین بازپرس پرونده در این مورد که قرار بازداشت را برای چه مدت صادر کرده، سکوت نموده و پاسخ شفافی نداده است.
 بعد از پی گیری های مکرر مشخص شد که  شهناز رنجبر فعلا در بند عمومی زندان قائم شهر به  سر می برد. این در حالی است که پیشتر منزل این شهروند بهایی در تاریخ 9 مرداد مورد تفتیش قرار گرفته بود. در این بازرسی تمامی کتاب ها و تصاویر مربوط به آیین بهایی به همراه سی دی ها و کاست های دیگر و کیس کامپیوتر ضبط شده بود.  متاسفانه این بازرسی و تفتیش با توهین فراوان ماموران اطلاعات و استفاده از الفاظ ناشایست از طرف آن ها همراه بوده است.
لازم به ذکر است که  شهناز رنجبر پیش از این در خرداد 89 به مدت سه هفته در بازداشت گاه انفرادی شهر ساری محبوس  و بعد از آن طبق رای دادگاه انقلاب به پرداخت مبلغ چهارصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بود. اتهام نامبرده در آن زمان اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با خانم شیرین عبادی عنوان شده بود."

هیچ نظری موجود نیست: