پنجشنبه، بهمن ۲۱

مرخصی استعلاجی سیامک ایقانی


سیامک ایقانی از شهروندان بهایی سمنان که چندیست در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان سمنان است به علت وخیم شدن اوضاع سلامتیش به مرخصی استعلاجی آمد.
مسئولین وی را به بیمارستان منتقل کرده و مدت ده روز برای بهتر شدن سلامتیش به او مرخصی داده اند. سیامک ایقانی از ناحیه دستگاه تنفسی دارای آزردگی شدید شده است. او را در زندان سمنان در اتاق مخصوص سیگاری ها محبوس کرده ا ند و با وجود حساسیت شدید ریوی نسبت به دود سیگار از سوی مسئولین، اقدامی برای تغییر محل او صورت نگرفته است. این حساسیت سبب شده که چندین بار دچار حمله شدید تنفسی شود به طوری که با اکسیژن و قرص زیر زبانی او را به حالت طبیعی بازگردانده اند.

سیامک ایقانی در صبحگاه 7 اردیبهشت ماه 88 در پی هجوم به مغازه اش در سمنان دستگیر شد و مورد بازجویی و حبس موقت قرار گرفت و با قید وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد. پیشتر نیز در 25 آذر ماه 87 منزل او همزمان با هجوم گسترده مامورین امنیتی به 20 خانواده بهایی، مورد یورش قرار گرفت. پس از برگزاری دادگاه، نامبرده به اتهامات "تبلیغ علیه نظام" و "تبلیغ بهاییت" به 3 سال حبس تعزیری محکوم گردید. 15 آبان ماه 89 روز شروع این محکومیت 3 ساله به حساب می آید.
سیامک ایقانی دارای همسر و دو فرزند خردسال 6 و یک ساله است.

هیچ نظری موجود نیست: