چهارشنبه، مهر ۶

بشیر احسانی، شهروند بهایی به 5 سال حبس تعزیری محکوم شد!



به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، بشیر احسانی، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی، به 5 سال حبس محکوم شده است. این فعال حقوق کودک و حق تحصیل و یکی از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، در دادگاه 16 مرداد ماه به ریاست قاضی پیر عباس مورد محاکمه قرار گرفت. اتهامات او در پرونده، "تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور" و "اخلال در نظم عمومی و داشتن تجهیزات ماهواره ای"عنوان شده است.

این شهروند 23 ساله در 21 بهمن ماه سال 88 و پس از حوادث روز عاشورا به همراه عده ای دیگر از شهروندان بهایی دستگیر شد و پس از بازجویی و تحمل 27 روز حبس، به قید وثیقه آزاد شد.بشیر احسانی بارها از سوی مامورین امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

، بازداشت بشیر احسانی و حکم ناعادلانه وی در پی احکام سایر اعضای مبارزه با تبعیض تحصیلی، نشان از سیاستهای دولت برای ادامه تبعیض تحصیلی دارد. در همین راستا نوید خانجانی با اتهامات مشابه ولی به همین دلیل به 12 سال زندان، ایقان شهیدی به 5 سال حبس و سما نورانی به یک سال بازداشت، محکوم شده اند. دادن احکامی چنین سنگین به افرادی که خواستار حقوق اولیه تحصیلی خود و دیگر محرومان تحصیلی در سرزمین مادری شان هستند،شیوه های تبعیض آمیز و ناعادلانه دولت را بر علیه شهروندان و دانشجویان بهایی نمایان تر می کند.

هیچ نظری موجود نیست: