سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۲

الاکلنگ احضار و آزادی



روز گذشته 22 اردیبهشت ماه ، جلایر وحدت و سیما اشراقی به قرار وثیقه 150 میلیون تومانی از زندان مشهد آزاد شدند. این دو نفر طی هجوم وزارت اطلاعات به منازل هفت خانواده بهایی در 7 بهمن 87 دستگیر شده و مدت زیادی را در انفرادی به سر بردند.
آنچه بیش از هر چیز دیگر عجیب می نماید احضار 7 بهایی دیگر در همان روز به اداره اطلاعات مشهد است. ناهيد قديري، نسرين قديري ، سيما رجبيان، هومن بخت آور، داور نبيل زاده، رزيتا واثقي،كاويز نوزدهي در روز 22 اردیبهشت ماه به دادسرای انقلاب احضار شدند و از آنها خواسته شد تا آخرین دفاعیات خود را بیان دارند و خود را برای دریافت حکم دادگاه آماده سازند. این افراد پیش از این نیز در فاصله 16 تا 23 فروردین سال جاری به دادسرای انقلاب احضار شدند و از آنان درخواست شد تا تعهدی را امضا نمایند که ضمن آن از هرگونه فعالیت خدماتی به جامعه بهایی ممنوع می شدند و آنان نیز از امضای چنین تعهدی سرباز زدند چه که آن را بهانه ای دیگر برای اعمال محدودیتهای بیشتر بر حقوق شهروندی بهاییان ایران می دانستند.
گویا نباید کرسی از ظلم تهی ماند و هرگاه که آزادی مشروطی با هزار قید و حدود داده می شود ، به جایش بند و زندان دیگری سبز می شود. در اینجا در خانه ها هم زندانها سر می کشند. موشهایی که در دیوارها گوش ایستاده اند، کنترلهایی که به منظور فلج نمودن انسانها طراحی می شوند. تهدیدهایی که هر روز سایه هایشان را بر زندگی افراد بیشتر می گسترانند، آزادیهای خداوندی که بندگانش به جبر و بیداد از بندگان دیگرش می ربایند. اینست آنچه که در سرزمین آزاده مردمان از خاور و باخترش می دمد.
درباره این دو خبر می توانید به لینکهای زیر توجه فرمایید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/01/blog-post_27.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/04/blog-post_20.html

هیچ نظری موجود نیست: