چهارشنبه، تیر ۲۸

دستگیری های گسترده و پیاپی شهروندان بهایی در تهران، مشهد و شیراز

در ادامه بازداشتهای گسترده شهروندان بهایی در تهران، شیراز و مشهد، تعدادی دیگر بازداشت شدند. 
نیروهای امنیتی در تهران، مشهد و شیراز، یورش گسترده ای را از شامگاه 20 تیرماه به منازل بهاییان این شهرها و دستگیری این شهروندان ایرانی آغاز کردند که طی آن تا کنون 12 شهروند بهایی در تهران، سه نفر در مشهد و دو نفر دیگر در شیراز بازداشت شدند. از محل نگهداری این افراد و اتهامات برساخته ایشان خبرچندانی در دست نیست. 

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، امیر مقامی فرد، امیر مزیدی، سارنگ اتحادی، نسیم اشرفی (اتحادی)، عادل نعیمی ، الهام فراهانی (نعیمی)، شهاب دهقانی، شمیس مهاجر (دهقانی) ، میعاد افشار و ژینوس رحیمی در هجومی تقریبا همزمان در تهران در شامگاه 20 تیر ماه و بامداد 21 تیر ماه دستگیر شدند. درحالیکه در روز 25 تیر ماه فاران حسامی از دیگر شهروندان بهایی که پیشتر به علت همکاری با دانشگاه علمی بهاییان به تحمل 4 سال حبس محکوم شده بود، بدون اعلام قبلی شروع حکم و به طور ناگهان دستگیر  و دوران چهارساله محکومیتش آغاز گردید. چند روز پیش از این یورشها عزیز سمندری از دیگر شهروندان بهایی که در انتظار گذران حکم 5 ساله خویش بود بدون هیچ اطلاع قبلی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، یورش این مامورین امنیتی در مواردی بدون حکم و با شکستن در منازل و دفاتر کار این افراد و همراه با هتاکی و بی احترامی به این افراد بوده است. منازل و دفاتر کار مورد تفتیش قرار گرفته است و وسایل شخصی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، قباله ازدواج، اسناد ملکی و مالی، مدارک شناسایی، چک های بانکی و آلبومهای خانوادگی ضبط شده اند.
افزون بر این مامورین اطلاعات مشهد به منازل سه تن از شهروندان بهایی این شهرستان به نامهای خشایار تفضلی، شایان تفضلی و سینا اقدس زاده یورش برده و علاوه بر تفتیش منازل ایشان اقدام به بازداشت این شهروندان بهایی نمودند.

چند روز بعد در 24 تیر ماه منازل حمید اسلامی و رحمان وفایی در شیراز مورد یورش نیروهای امنیتی شیراز قرار گرفت  و این دو شهروند بهایی دستگیر شده و پس از تفتیش منازل و ضبط وسایلشان به بازداشتگاه اداره اطلاعات یا پلاک 100 شیراز منتقل شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: