یکشنبه، تیر ۲۵

دستگیری فاران حسامی، شهروند بهایی تهران

آرتین 3 ساله امروز آغوش مادرش را نیز از دست داد. 10 ماه پیش پدرش کامران رحیمیان به جرم تدریس در دانشگاه علمی بهایی، دستگیر و بدون حتی مرخصی موقت به 4 سال حبس محکوم شد و اینک مادرش فاران حسامی امروز 25 تیرماه برای گذران 4 سال زندان به جرم مشابه همسرش، بازداشت شد و اینک کودکی سه ساله که پدر و مادرش زندانی بیداد و تعصب نادانانی شده که از هرگونه بینش و آگاهی درگریزند.
فاران حسامی، شهروند بهایی، به همراه همسرش کامران رحیمیان در 22 شهریور ماه سال 90 در پی احضار به شعبه 5 دادسرای اوین بازداشت و به تحمل 4 سال حبس تعزیری محکوم شدند. تا کنون فاران حسامی، نگهداری فرزند سه ساله خود را بر عهده داشت ولی حال با دستگیری ناگهانی او این کودک از نعمت برخورداری از پدر و مادر برای چهار سال و در حساسترین سالهای زندگیش، محروم شده است.
این طوفان بیداد تمام خاندان رحیمیان را در بر گرفته است. در شهریور ماه سال 90  کیوان رحیمیان، برادر کامران رحیمیان، نیز بازداشت شد و اخیرا حکم 5 سال حبس تعزیری او نیز توسط دادگاه شعبه 28 تهران اعلان شده است. اتهام او هم همکاری با دانشگاه علمی بهاییان است. نامبرده همسر خویش را در اسفند ماه سال 90 در اثر ابتلا به سرطان از دست داد و تنها دختر 11 ساله اش، ژینا،  نیز با دستگیری پدر بی سرپرست خواهد ماند. در سال 1363، رحیم رحیمیان، پدر کامران و کیوان رحیمیان نیز به علت اعتقاد به دیانت بهایی اعدام شد و این آسیاب ظلم همچنان با خرد کردن عدل و زندگی انسانها می گردد اما رود روان سیاهش چون مرکب، ننگ بیداد بیدادگران را بر صفحات تاریخ ایران رقم می زند.  






هیچ نظری موجود نیست: