سه‌شنبه، فروردین ۲۴

نوا مطلق دانش آموز بهایی در آستانه اخراج!

آزار و فشار بر دانش آموزان بهایی شدت می گیرد. پرونده نوا مطلق، دانش آموز بهایی، به حالت تعلیق درآمد. این دانش آموز مشغول تحصیل در یکی از دبیرستانهای گوهردشت کرج است.
نوای 16 ساله در حالی که برای کسب اجازه برای شرکت نکردن در یکی از مراسم مدرسه به مدیر خود مراجعه کرد، با واکنش تند، وی قرار گرفت. او به این دانش آموز بهایی اعلام کرد که چه کسی شما بهایی ها را در مدرسه من ثبت نام کرده و از نوا خواست تا والدینش به مدرسه مراجعه کنند.والدین نوا مطلق بیان داشتند که با وجود اینکه ما بهایی هستیم اما در قانون اساسی ، تحصیل تا پایان دبیرستان برای هم عموم افرادآزاد است چنان که تا کنون همه ما در دبیرستانهای کشورمان تحصیل کردیم.
مدیر دبیرستان حکم قطعی را منوط به مشورت با آموزش و پرورش کرج کرد و در روز 2 اسفند ماه پدر و مادر نوا به همراه وی به حراست ناحیه 3 کرج مراجعه کردند.
در این محل نیز ضمن فرستادن خانواده این دانش آموز به این دفتر و آن دفتر، اعلام کردند که باید تعهد دهید فرزندتان در تمام مراسم مدرسه به هر صورت که شکل گیرد، شرکت کند.
در 12 اسفند ماه این 3 نفر به دفتر حراست ناحیه 3کرج مراجعه نمودند و با برخورد بسیار تندی از سوی رئیس این بخش، آقای نجفی مواجه شدند؛ وی شروع به اهانت به بهاییان و اعتقاداتشان نمود و بعد هم یک روحانی و 3 مرد با ریش انبوه وارد اتاق شدند و به پشت گرمی این 4 تازه وارد، فضای اهانت و تندخویی بر نوا و والدینش مساعد تر شد.
در حال حاضر نیز نوا مطلق اجازه شرکت در کلاسها را ندارد و پرونده اش به صورت معلق در آمده و در خانه مشغول به خواندن درسهاست.
این آزارها در شرایطی صورت می گیرد که دولت ایران به طور متمرکز مشغول به برپایی جلسات، سمینارها و گردهمایی هایی بر ضد پیروان این آیین است. به طور مثال تنها در هفته گذشته حداقل 3 سمینار در کازرون،هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای تحریک و مسموم کردن اذهان شرکت کنندگان در ارتباط با آیین بهایی تشکیل شده است. سخنان ابوالقاسم قزوهی، مدیر کل آموزش و پرورش سمنان از آشکارترین نمونه این ترفند ظالمانه است:" دانش‌آموزان بهایی به محض اینکه در مدارس این استان تبلیغ بهاییت کنند، اخراج می‌شوند." در ضمن این مدیر کل چنین نوید داد که:" برای مدیران مدارسی که دانش‌آموزان بهایی دارند، ‌کلاس‌های ضمن خدمت‌ برای آموزش نحوه رفتار با این دانش‌آموزان برگزار شده است." فرستادن افراد تعلیم دیده برای آموزش مربیان دانش آموزان بهایی در برخورد با آنان شگرد دیگر دولت ایران برای فشار بر بهاییان این مرز و بوم است.

هیچ نظری موجود نیست: