سه‌شنبه، اردیبهشت ۷

خزان بیداد بر درختان مرودشت!

به درختان هم رحم نمی کنند این بنامان گمنام.آنان که با هر گونه رویش و شکوفایی مخالفند و هر جوانه ای را با تبر خشونت قطع می کنند.
در 20 فروردین ماه89 عده ای ناشناس اقدام به تخریب باغ چندی از بهاییان مرودشت نمودند. این باغ 12000 متر مربعی متعلق به 3 شهروند بهایی به نامهای حبیب الله شایق، ذبیح الله تاشی و کامبیز رفاهی بود.
عده ای بی سر و پا در این روز 1200 اصله درخت میوه را از ریشه برکنده و تعدادی را نیز از تنه قطع کرده بودند.
این باغ که حاصل تلاش سالیان دراز این سه بهایی بوده در یک شب ویران شده است و بی شک افرادی بدون تجهیزات لازم نمی توانسته اند اقدام به چنین کار ناجوانمردانه بزنند.
مرودشت از شهرهای استان فارس و در نزدیکی شیراز واقع است و چندیست که تگرگ آزار و جفا بر این دشت بیشتر می تازد.
در 5 آذر ماه سال گذشته به گورستان بهاییان مرودشت هجوم برده شد و درختان آن محل قطع گردید؛ دیوارها فروریخته شد و سنگ قبرها شکسته شد. هیچ یک از مسئولین دولتی اقدامی علیه این خرابکاری و بی قانونی ننمودند و حال پس از 4 ماه بار دیگر این اتفاق با باغ بهاییان این شهر می افتد.
این در حالی ست که در 10 اسفند ماه سال گذشته نیروهای امنیتی به 5 خانه بهایی در این شهر یورش بردند و پس از بازرسی منزل و ضبط برخی اشیا، اقدام به دستگیری فرحناز آشنایی، طیبه فلاح، نوذر فلاح، جهان بخش بذرافکن و حسن بذر افکن نمودند. این 5 شهروند بهایی تمام تعطیلات نوروز را به دور از خانواده خویش و در زندان شیراز سپری کردند و سپس با وثیقه های بسیار سنگین 50 میلیون تومانی(هر کدام) از زندان آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست: