جمعه، اردیبهشت ۱۰

یورش به منزل مجید اسلامی از بهاییان یزد

منزل مجید اسلامی از بهاییان ساکن یزد روز گذشته 9 اردیبهشت ماه مورد هجوم نیروهای اطلاعات قرار گرفت. به نقل از خبرگزاری رهانا ، ماموران امنیتی یزد پس از یورش به منزل وی، اقدام به ضبط کتب، سی دی و عکسهای مربوط به آیین بهایی، کامپیوتر و لپ تاپ وی نمودند.
این در حالیست که نامبرده پیش از این از سوی مقامات امنیتی از ادامه شغل خود یعنی فروش گل در اطراف بیمارستان، ممنوع شده بود. این شغل از سوی خود بیمارستان به وی واگذار شده بود.
شاید عجیب بنماید اما علت این ممانعت، اعتقاد مجید اسلامی به دیانت بهایی بوده است. مقامات ایران بهاییان را به عنوان افرادی نجس معرفی می کنند و بنابراین علاوه بر اینکه اجازه کار در مشاغل دولتی را از ایشان گرفته اند، هر حرفه ای را که در آن با آب و خوراک سر و کار داشته باشد نیز از ایشان دریغ کرده اند که مبادا نجاست! را در سطح کشور رواج دهند!
نمونه های دیگری از این برخورد با شهروندان بهایی سمنان که به شغل گلفروشی مشغول بوده اند، دیده شده است.
شایان ذکر است که اولین حمامهای ایران به دست بهاییان ساخته شده و در احکام بهایی بسیار به پاکیزگی و نظافت فرد و محیط اطرافش تاکید شده است. این باورهای خرافی مبنی بر نجس بودن افرادی از جامعه، تنها توجیهی غیر عقلانی برای روا داشتن نقض حقوق شهروندی بهاییان است. نجس شمردن اقلیتهای دینی(زردشتیان، مسیحیان، یهودیان و بهایی ها) که سابقه ای بس طولانی در تاریخ ایران زمین،دارد، گواهی آشکار بر دیگر ناپذیری و چیرگی تعصب مذهبی بر این آب و خاک است .

هیچ نظری موجود نیست: