یکشنبه، اردیبهشت ۵

شعله طائف، محکوم به یک سال زندان شد!

در ادامه اعلام حکم بازداشت شدگان، شعله طائف(نورانی) از شهروندان بهایی سمنان به 1 سال حبس و دو سال اخراج از سمنان محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، اتهامات نامبرده " اقدام علیه امنیت ملی" و " تبلیغ علیه نظام به نفع بهاییت" عنوان شده است. پرونده شعله طائف به دادگاه تجدید نظر فرستاده شده است. نامبرده پیش از این در 28 آذر 88 در سمنان دستگیر شد و منزلش مورد تفتیش و هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت.
سمنان از شهرهاییست که آزار و اذیت بهاییان در آن روز به روز گسترده تر می شود و شکلهای جدید و غیر انسانی تری به خود می گیرد.
در حال حاضر دوتن از زنان بهایی ساکن سمنان تنها به علت بهایی بودن، رسیدگی به امور روزمره بهاییان و بیان عقاید مذهبی شان در زندان اوین به سر می برند. صهبا رضوانی و منیژه منزویان دو نفری هستند که پس از برگزاری دادگاه خود در سمنان به زندان اوین منتقل شده اند و در حال گذراندن احکام ناعادلانه خود هستند.
تعدادی دیگر از شهروندان بهایی در دو سال اخیر بازداشت شدند. برخی از آنها، احکام خود را دریافت کرده اند و چندی دیگر نیز در انتظار دادگاه، روزگار می گذرانند.
سمنان شهری ست که عده ای گمنام(به ظاهر گمنام) مغازه، اتوموبیل و محصولات کشاورزی بهاییان را آتش می زنند، گورستانشان را زیر و زبر می کنند، به خانه هاشان کوکتل مولوتوف پرتاب می کنند، شیشه خانه هایشان را به سنگ جفا می شکنند و بر دیوارهایشان شعار و ناسزا می نویسند. مامورین امنیتی نیز جای خود را دارند؛ دستگیری های گسترده، پلمپ مغازه ها، بر پایی دادگاههای ناعادلانه، سمینارهای دروغین و تحریک کننده بر ضد آیین بهایی و شرکت سخنرانان در مدارس برای تحریک دانش آموزان بر ضد کودکان بهایی از جمله آزار های آشکاریست که دولت ایران نصیب شهروندان بهایی سمنان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: