پنجشنبه، اردیبهشت ۲

سم پاشی های دولت بر مزارع افکار ایرانیان شدت می گیرد!

مبارزه با آیین بهایی و ایده هایش از همان ابتدای پیدایشش در 167 سال پیش آغاز شد.در هر دوران شکلی به خود گرفت و با تغییر گفتمانهای جاری جامعه رنگ عوض کرد.در تمام این مدت بهاییان را به عنوان بیگانه ای خائن، مخالف دین،اخلاق، وطن فروش و عناصری موذی و خطرناک برای ایرانیان معرفی کردند. همین مسموم کردن افکار ، جرئت را از بسیاری از محققان، مورخان و روشنفکران گرفت تا به چشم و گوش خود درباره این آیین ایرانی که پیامی جهانی داشت جستجو کنند یا حداقل به حقوق اولیه هموطنانشان که در هر حکومتی به شیوه ای پایمال شده بود، توجهی نشان دهند.اما چندیست که تعدادی از ایرانیان، شجاعتی ستودنی از خود نشان داده اند و ورای باور یا ناباوریشان به اعتقادات بهاییان، مسئله حقوقشان رامطرح می کنند.

بی گمان این رود باریک دفاع از حقوق انسانی هر روز جریان بیشتری می گیرد و این زمزمه فریاد می شود اما در برابر این رود عده ای ایستاده اند؛ کسانی که از مسموم کردن اذهان افراد بر ضد بهاییان،توشه ای برای خویش برمی دارند و پایه های قدرتشان را محکم تر می کنند. از زمانی که دفاع از حقوق بهاییان توسط ایرانیانی آزاده شدت گرفت و یا بهاییان حضور بیشتری در اجتماع یافتند و عده ای به طور آشکار خواستار حقوق مسلمه خود شدند، روند سم پاشی دولت افزایش چشمگیری گرفت. به خصوص که در حال حاضر بیشتر ارکان دولتی در دست افرادی با اندیشه حجتیه ، است و انجمن حجتیه با هدف مبارزه با بهاییان و آیین بهایی شکل گرفته است.

یکی از روشهای آشکار دولت برای مسموم کردن اذهان ایرانیان درباره آیین بهایی و پیروانش، تشکیل سمینار، گردهمایی و جلسات نطق در مدارس و دانشگاههاست. این جلسات که تعدادی از آنها در روزنامه ها و سایتهای طرفدار دولت معرفی و تبلیغ می شود، احساسات ضد بهایی در تعداد زیادی از کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد می کند و حتی شیوع خشونت، آزار و حتی جنایت را در برابر این گروه از ایرانیان افزایش می دهد؛ چنانکه به خصوص در 5 سال اخیر شاهد آتش زدن مغازه ها، محصولات کشاورزی، شکستن شیشه اتومبیل و خانه ها، شعار نویسی،ارسال نامه های سراسر تهدید به قتل، ربودن و یا آزار خانواده، تهدید کارفرمایان برای اخراج کارمندان بهایی، و حتی ربودن و سوزاندن بدن یکی از بهاییان شیراز با ته سیگار بوده ایم که همگی در نتیجه تحریک عواطف و احساسات و مسموم نمودن ذهن مخاطبان صورت گرفته است.

این سم پاشی در همین سه روز گذشته در سه نقطه مختلف ایران و سه گروه متفاوت از مخاطبان صورت گرفته است. این در حالیست که این آمار، تنها مربوط به سمینارهایی ست که به طور عمومی در خبرگزاری های ایران اعلان می شود و سایر سمینارها و جلسات با این هدف را در برنمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری آنا،" دومین دوره آموزشی ياران فرهنگ دانشجويان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامي" در 31 فروردین ماه برگزار شد.مخاطب این دوره سه روزه 100 تن از دانشجویان برجسته استانهای مرکزی، لرستان و همدان بودند و دوره خود را در مجتمع آموزشی-رفاهی رامسر به میزبانی دانشگاه آزاد اراک گذراندند. یکی از موضوعات مورد بحث در این دوره با عنوان " بررسی شبهات فرقه ضاله بهاییت" توسط حجت الاسلام روزبهانی،ادا شد و پرسش و پاسخی نیز در این ارتباط صورت پذیرفت.

روز گذشته در اول اردیبهشت ماه نیز مجمعی در استان کرمان برپا گردید. بنا به گزارش فارس نیوز،حجت‌الاسلام مجيد سجادي معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش استان كرمان، در همايش روحانيان و ائمه جماعات مدارس استان شرکت کرد و ضمن سخنانی به مخاطبان خود اعلام نمود که " ما كه امر تربيت را بر عهده داريم، بايد در همه زمينه‌ها اطلاعات داشته باشيم، به عنوان مثال بايد در زمينه بهائيت و وهابيت و تبليغ و شگردهاي آنان براي جذب مسلمانان اطلاع داشته باشيم و مطالعات ما بايد تخصصي و عميق باشد." و تاکید نمود که " نگاه ما در سال جاري بايد به تعداد قريب به 600 هزار دانش‌آموز استان باشد، نه به يك مدرسه و يا يك شهر".

امروز ، دوم اردیبهشت ماه نیز کارگاهی آموزشی با عنوان " نحله های انحرافی" در شهر یزد برگزار شد. گروه هدف این برنامه،مدیران، کارشناسان و فعالان فرهنگی استان یزد بودند.به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام دكتر ادبي و سيد كاظم موسوي، سخنرانی جمع را بر عهده داشتند.به بیان همین خبرگزاری "محور اصلي سخنراني‌ها موضوع‌هايي همچون آشنايي با مذاهب اسلامي، شناخت مباني تفكر وهابيت، آشنايي با بهاييت، شبهه‌شناسي، آشنايي با نحله‌هاي انحرافي و شيوه تعامل با پيروان مذاهب و تاريخچه پيدايش آنها در استان‌هاي مختلف كشور"بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: