چهارشنبه، اسفند ۱۲

گردبادهای بیداد زمستانی! هجوم به 6 خانواده بهایی در سراسر ایران



در ادامه هجومهای گسترده و روزافزون به منازل شهروندان بهایی، 6 خانه دیگر به دست نیروهای امنیتی ایران کاویده شد.
در روزهای 11 و 12 اسفند ماه، منازل، ایقان شهیدی در کرمانشاه، سما نورانی در شیراز، درسا سبحانی در ساری، حسام میثاقی، نوید خانجانی و سپهر عاطفی در اصفهان با حملات شدید مامورین اطلاعات مواجه گردید؛ در این میان ایقان شهیدی ، نوید خانجانی و سما نورانی نیز دستگیر شدند و از آنجا که حسام میثاقی، سپهر عاطفی و درسا سبحانی در منزل حضور نداشتند، قادر به بازداشت این 3 نفر نگشتند.
تمام این 6 جوان بازداشتی از دانشجویان محروم از تحصیل بهایی بوده اند که برای حقوق اولیه خود و دیگر دانشجویان این مرز و بوم تلاش می کردند. درسا سبحانی نیز یکی از اعضای کمپین یک میلیون امضا به همراه دیگر شیر زنان ایرانی برای احقاق حقوق و اعتلای سطح فرهنگ و علم زنان این سرزمین می کوشید.

شگفت است که این آینده سازان ایران، نه تنها به خاطر اعتقاداتشان،از تحصیل در دانشگاههای کشور محروم شده اند؛ بلکه اگر پیگیر حقوق ابتدایی خویش نیز شوند، راه به زندانهای مخوف می برند.

این دستگیری و هجومها در شرایطی صورت می گیرد که حدود 50 بهایی در زندانهای این سرزمین اسیرند، بسیاری حکمهای ناعادلانه خود را دریافت کرده اند و در انتظار شروع محکومیت خود به سر می برند و تعداد زیادی با قید وثیقه های سنگین، از زندانهای سراسر ایران آزاد شده اند و منتظر فرا رسیدن دادگاه خود هستند. هر روز عده ای مورد تهدید، بازجویی و ارعاب قرار می گیرند و هر خانواده بهایی با کابوس یورشهای نیمه شامگاهی سر بر بالین می گذارد.

آزار و فشار بر بزرگترین اقلیت غیر مسلمان ایران بعداز انتخابات خرداد ماه 88 و به نیز پس از تعطیلی تشکیلات جایگزین بهایی در اسفند 87 ، افزایش محسوس یافته است. به نظر می رسد پس از دستگیری 7 مدیر جامعه بهایی ایران در اردیبهشت 87 و نیز اعلام تعطیلی هیئتهای خادمین در شهرهای ایران، نیروهای دولتی، در حال گستراندن سایه سنگین خود بر سر تمام شهروندان بهایی ایران هستند و این ناامنی و وحشت را هر روز در گوشه ای از این خاک به ارمغان می برند.

هیچ نظری موجود نیست: