سه‌شنبه، اسفند ۱۱

به پیش باز از زندان! دادگاه بهاییان شیراز


دادگاه 5 تن از بهاییان شیراز برگزار شد. براساس حکم شعبه اول دادگاه شیراز، افشین احسنیان،وحدت دانا، هاله هوشمندی، فرهام معصومی و کیوان کرمی به 10 ماه حبس تعزیری محکوم شدند. اتهام ایشان " تبلیغ علیه نظام" عنوان شده است.

پیش از این فرهام معصومی و کیوان کرمی چند روز قبل از نوروز 88 در خانه های خود دستگیر شدند. هاله هوشمندی نیز دو روز مانده به عید نوروز 88 بازداشت شد و تا 3اردیبهشت در شرایط طاقت فرسای زندان شیراز به سر برد. وی با ناراحتی شدید قلبی دست و پنجه نرم می کرد و در زندان نیز رسیدگی و توجهی به آن نشد.
پس از دستگیری این 3 نفر، افشین احسنیان در 19 فروردین ماه و وحدت دانا در 5 اردیبهشت دستگیر شدند و مدتی را در زندان سپری نمودند تا آنکه با قید وثیقه آزاد شدند.

هاله هوشمندی، افشین احسنیان، و فرهام معصومی جزو 54 نفری بودند که در شیراز به یاری و آموزش کودکان مناطق محروم اطراف شیراز پرداخته بودند. این افراد در 29 اردیبهشت 85 توسط نیروهای امنیتی شیراز دستگیر شده و محکوم به 1 سال حبس تعلیقی شدند. اما دادگاه رای خود را تغییر داد و آنها را ملزم نمود که جای یک سال زندان ، 3 سال در کلاسهای تبلیغات اسلامی شرکت جویند و با باری از بی حرمتی و تهمت به خانه های خود بازگردند.

هیچ نظری موجود نیست: