یکشنبه، فروردین ۸

لغو جواز راهی دیگر برای فشار بر بهاییان سمنان

لغو جواز یا پلمپ محل کسب بهاییان، یکی از شگردهای دیرینه دولت ایران برای اختناق اقتصادی جامعه بهایی ایران است.
این روند که پس از انقلاب با اخراج از مشاغل دولتی و نیز بسیاری شغلهای دیگر همراه بود، در سالهای اخیر دامنه خود را بیشتر گسترانیده است و یکی از نمونه های آشکار آن فشار بر شهروندان بهایی سمنان در این زمینه است.
در 8 بهمن ماه، از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ضیا الله متعارفی اعلام شد که جواز کسب مرکز دامپروریش لغو شده است.مسئولین جواز این مرکز دامپروری را با بهانه های بی اساس، " نقل و انتقال غیر قانونی دام" و " عدم تمدید پروانه بهره برداری" لغو کرده اند و در 15 بهمن ماه به نامبرده دستور داده اند تا دام ها را در طی 15 روز از دامپروری خود خارج کند.
وی طی نامه ای اعتراض خود را به این اتهامات دروغین اعلام نموده است.
در سال گذشته چند مغازه در سمنان طعمه آتش شد، محصولات کشاورزی یک پیرمردکشاورز در سنگسر در آتش سوخت، چندین مغازه پلمپ شد و برخی با تمدید جوازشان موافقت نشد.
به نظر می رسد با افزایش فشار بر بهاییان سمنان، بنا بر گفته های پیشین امام جمعه این شهر، قصد آن می رود "ريشه بهائيت را در كشور بخشكانند." وی در سخنان تحریک کننده خود در 2 اسفند ماه 87 تصریح نمود که " بر هر مسلماني واجب است تا هيچ گونه معامله‌اي با پيروان اين فرقه نداشته باشند و از وصلت با اين افراد به صورت غيرقانوني و غيررسمي بپرهيزند".
اما با گسترش اندیشه های آزاد منشانه و دگر اندیش پذیر و وَزِش تفکر حقوق بشر بر ایران زمین، ایرانیان در پی رویاندن اندیشه ها نوین اند نه خشکاندن و آنان که بقایشان را در خشکاندن دیگران می یابند، روز به روز از نظز ها بیشتر خواهند افتاد.

هیچ نظری موجود نیست: