چهارشنبه، اسفند ۱۲

دستگیریهای گسترده در مرودشت!

در ادامه موج دستگیری های بهاییان، 5 شهروند بهایی در مرودشت دستگیر شدند.
ساعت 8 شب دوشنبه 10 اسفند ماه، مامورین امنیتی در گروههای 7 و 8 نفره به منازل 5 خانواده بهایی یورش برده و پس از تفتیش خانه و ضبط وسایل، فرحناز آشنایی، طیبه فلاح، نوذر فلاح، جهان بخش بذر افکن و حسن بذرافکن را بازداشت نمودند. مامورین، این 5 نفر را به شیراز منتقل کرده اند.

مرودشت، شهری کوچک در همسایگی شیراز، پیش از این نیز مورد هجوم نیروهای دولتی و افراد ناشناس قرار گرفته است. گورستان بهاییان این شهر در پگاه 5 آذر ماه 88 تخریب و در مدت یک شب، تمام درختانش با تبر قطع شده بود.
فشار و آزار بر بهاییان به خصوص در شهرهای کوچک، سابقه ای بس طولانی در ایران زمین دارد. دستگیری، قتل عام، تحریک مردم شهر برای آتش زدن اموال و منازل، سنگ پرانی به افراد، شعار نویسی بر در خانه ها و طوفان فحش و ناسزا در کوچه و خیابان محل به بهاییان هم محلی از موارد شایع در 160 سال زندگی این آیین جوان در ایران است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حملات شدت یافت . شاهد غمناک این هجوم، آتش زدن محمد حسین و شکر نسا معصومی، پیر مرد و پیرزن بهایی، در دهکده نوک بیرجند بود.آزار بهاییان ویلا شهر اصفهان و سنگسر در نزدیکی سمنان، آتش زدن محصولات کشاورزی در روستای "خبر" کرمان در سال گذشته از دیگر موارد آشکار فشار بر بهاییان این مرز و بوم است.

به طور معمول این اعمال غیر انسانی بعد از تحریک مردم محلی از فراز منابر یا این روزها سمینارهای دروغین، صورت می پذیرد و ناگاه همسایگانی که سالها با آشتی و مهر از تابش آفتاب کوی و برزنهایشان بهره می بردند و با هم می خندیدند و می گریستند، دشمن خونی بهاییان می شوند به صورتی که ابایی ندارند، چاقو به دست گیرند و سر همسایه خود را از بدن جدا کنند.
از آنجا که در شهرهای کوچک، بهاییان کمتری نیز ساکنند و تمام اهل محل ایشان را به عنوان بهایی می شناسند، به نظر مسئولان می رسد که می توانند با ایجاد ترس و وحشت ، آنان را مجبور به ترک محل و دیار خود کنند.

هیچ نظری موجود نیست: