چهارشنبه، بهمن ۶

اخراج فرانه منصوری، دانشجوی بهایی از دانشگاه سهند تبریز


جوابهای سربالا، انتظار برای گرفتن کارت دانشجویی، سایتی که مسدود است و عاقبت اخراج؛ این ارمغانی است از دولت ایران به فرانه منصوری از دانشجویان بهایی که مشغول تحصیل در دانشگاه سهند تبریز بود.
فرانه منصوری که در رشته مهندسی پزشکی این دانشگاه تحصیل می کرد در پایان ترم 3 و در 22 آذر ماه 1389 به طور شفاهی از دانشگاه اخراج شد. به او نیز مانند دیگر دانشجویان اخراجی بهایی، مدرکی کتبی دال بر علت اخراجش (اعتقاد به آیین بهایی) داده نشد.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، برای او و یکی دیگر از دانشجویان بهایی این دانشگاه از ترم دو کارت دانشجویی صادر نشد. اظهارات مسئولین دانشگاه حکایت از این می کرد که موضوعی سربسته در میان است . رئیس این دانشگاه به فرانه منصوری اعلام داشته بود که "کاری از دست من بر نمی آید، من هیچ اطلاعی ندارم که آیا نهایتا شما را اخراج می کنند یا خیر، ممکن است یک روز با من تماس بگیرند و بگویند فلان دانشجو از حق تحصیل محروم است، من هم به آن دانشجو ابلاغ میکنم. من فقط پیام آنها را به شما می رسانم و کار بیشتری از من بر نمی آید."
با آنکه وی توانست ترم سوم را نیز از طریق اینترنت در این دانشگاه به اتمام برساند، با مسدود شدن سایت دانشگاه، ادامه مسیر نیز برایش امکان پذیر نشد. پیگیری های این دانشجو، بی جواب ماند یا با پاسخ های بی ارتباط و نامناسب، بسته نگاه داشته شد. با تغییر ریاست این دانشگاه حتی امکان ادامه گفتگو نیز برای این دانشجو از میان رفت.در پایان، توصیه های مشفقانه مسئولین دانشگاه به وی این بود که "بروید به دنبال کارهای دیگر و یا پذیرش در موسسات دیگر بپردازید»
پیشتر نیز در اسفند ماه 87، فراز وزیر زاده، سما نورانی و سینا دانا که مشغول تحصیل در رشته مهندسی پزشکی این دانشگاه بودند، به علت اعتقاد به آیین بهایی از ادامه تحصیلات خود باز ماندند. آنها تنها یک ترم اجازه تحصیل در دانشگاه کشور خود را یافتند.

* برای اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/03/blog-post_06.html

هیچ نظری موجود نیست: